Site Audit .ro Consultanta in comert electronic si audit de site-uri

March 18, 2008

Masurarea conversiei unei campanii publicitare online folosind Google Analytics Campaign Tracking

Filed under: PUBLICITATE ONLINE — Liviu Taloi @ 10:26 am

Am auzit de foarte multe ori expresia celor de la agentiile de publicitate online “Nu puteti sa monitorizati click-urile de la aceasta campanie pentru ca este un banner flash, si nici un instrument nu stie sa inregistreze referer-ul, site-ul unde este afisata reclama dumneavoastra”. “Si atunci cum masor eficienta acestei reclame? Cum pot masura conversia? Cum stiu pe ce am dat banii?”, intreaba atunci clientul… Raspunsul la intrebarea aceasta il veti gasi mai jos, articolul acesta fiind unul tehnic, va voi arata cum se poate masura conversia unei reclame care pare practic imposibil de masurat, ea fiind flash, sau prin email, sau altfel de reclama, necontand tipul fisierului atat timp cat respectam niste reguli de marcare a linkurilor.

 

Asa cum am declarat si pentru SmartFinancial (vezi Marketing e-commerce prin publicitate pe bloguri si alte solutii neconventionale) bannerele clasice pe Internet nu mai au eficienta de altadata, advertiserii trebuie sa se indrepte catre alte forme de publicitate, sau alte variatiuni pe aceeasi tema, cum ar fi bannerele interactive, bannerele video. In peisajul tot mai aglomerat al comertului electronic romanesc se publica tot mai multe bannere si reclame la produse de orice tip. Ca sa poata razbate in tot acest zgomot de fond agentiile aleg de multe ori ca forma de exprimare a creatiei lor bannerele flash – animate, video, interactive. Am auzit de foarte multe ori expresia celor de la agentiile de publicitate online “Nu puteti sa monitorizati click-urile de la aceasta campanie pentru ca este un banner flash, si nici un instrument nu stie sa inregistreze referer-ul, site-ul unde este afisata reclama dumneavoastra”. “Si atunci cum masor eficienta acestei reclame? Cum pot masura conversia? Cum stiu pe ce am dat banii?”, intreaba atunci clientul… Raspunsul la intrebarea aceasta il veti gasi mai jos, articolul acesta fiind unul tehnic, va voi arata cum se poate masura conversia unei reclame care pare practic imposibil de masurat, ea fiind flash, sau prin email, sau altfel de reclama, necontand tipul fisierului atat timp cat respectam niste reguli de marcare a linkurilor.

 

Folosirea Google URL Builder ca instrument de marcare a linkurilor

Daca site-ul dumneavoastra suporta linkurile de tipul http://www.magazinulmeuonline.ro/? parametru1 = valoare1 & parametru2 = valoare2 si aveti codul Google Analytics pe fiecare pagina din site, atunci puteti folosi tehnica descrisa putin mai jos.

 

Practic Google va pune la dispozitie posibilitatea de a monitoriza fiecare link, chiar si cele din interiorul unui flash, prin interpretarea cu ajutorul scriptului de analytics a parametrilor din URL-ul trimis de bannerul foto/flash/interactiv. Daca in bannerul pe care agentia de creatie l-a executat pentru dumneavoastra aveti un link catre un produs de tipul http://www.magazinulmeuonline.ro/produs1.html ? utm_source = sursa1 & utm_medium = banner_flash1 & utm_campaign = produs1 in momentul in care userul da click pe acel produs, Google Analytics va inregistra vizita aceasta impreuna cu informatiile despre sursa de unde provine userul, referer-ul, tipul de media ca si linkul anume pe care s-a apasat.

 

Puteti citi aici detalii despre procedura de marcare a linkurilor conform standardelor Google: How do I tag my links?

 

header newsletter
produs1 produs2 produs3

Linkurile in newsletterul de mai sus au fost construite folosind Google URL Builder

 

Masurarea rezultatelor, se face in Google Analytics, in traffic sources, la sectiunea “Campaigns”. Acolo, daca aveti definite si goal-uri in site, si magazinele online au definit macar procesul de cumparare, veti putea masura conversia data de reclama dumneavoastra indiferent de formatul reclamei respective.

No Comments

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Sorry, the comment form is closed at this time.

Powered by WordPress