Zilele trecute o conversatie nu tocmai calma mi-a adus aminte de procentul nemultumitilor care iau atitutine. Apoi, am discutat cu altcineva despre conversia pe magazinele online. Si iarasi am ajuns la comunitati online unde e vorba de aceeasi cifra magica. Azi am discutat constructiv despre situatia generala a pietei de comert electronic din Romania cu o persoana simpatica… toate cifrele au tins catre 1%. Si m-am decis sa le enumar putin in seara aceasta. Sa aflu si parerea voastra despre aceasta cifra.
1% – reprezinta conversia magazinelor online, adica raportul dintre numarul de comenzi livrate/onorate si numarul de vizitatori pe acel site de comert electronic
Destul de multa lume considera conversia unui magazin online ca fiind raportul dintre comenzile venite de pe site si numarul de vizitatori, caz in care procentul e putin mai mare, de aproximativ 2%. Eu intotdeauna am facut referire in toate contractele mele la comenzile onorate, cele livrate clientilor, nu cele generate de sistem. Pe de alta parte din blogurile amicilor aflu ca sunt magazine si cu rata de conversie mai mare de 10%: Top 10 magazine online in functie de rata de conversie pe luna iunie. Dati-mi voie sa fiu sceptic… Tot aceeasi amici de la FunGfit declara ca au o cifra de 0.7% – 0.9%, si ajung in sezon la 2%. E ok ce spun ei, insa cifrele prezentate in tabelul de mai sus, via Nielsen Media totusi, sunt putin trase de par. Tot de afara, din alte surse, am dat peste cifre care spun tot de 1%, si intr-adevar se poate duce pana in 5% in cazul celor de nisa. Cu cat magazinul e mai focusat si isi face treaba mai bine rata de conversie creste. Am descoperit un magazin online mic, de nisa, romanesc, cu o rata de conversie de aproximativ 10%. E cea mai mare cifra pe care o am verificata… In general nu am vazut cifre care sa-mi spuna "gresesti atunci cand consideri conversia de 1%". Nu m-a contrazis inca nimeni cu cifre concrete.. Nu pe magazinele online cat de cat generaliste…Poate ma veti contrazice acum. De asta fac acest post, sa aflu si parerea voastra
1% – reprezinta numarul de magazine online romanesti care stiu sa faca business din totalul celor peste 1500-2000 de magazine online..
Asa cum am mai zis acum cativa ani de zile, acum 2 ani mai exact, 15-20 de magazine online genereaza si acum peste 90% din cifra de afaceri a comertului online romanesc. Nu s-a schimbat inca nimic.. O cifra care ma ingrijoreaza de ani de zile, si pe care muncesc sa o stric.. in sensul imbunatatirii acestui raport.
1% – reprezinta numarul de membri activi dintr-o comunitate online, oricare ar fi aceea…
Si am sa ma explic. Din totatul vizitatorilor mei, sau al cititorilor de rss zilnici, doar 1%, spre 2% uneori sunt activi, comenteaza.. si cifra asta mi-o poate confirma si un blogger cu trafic, sa zicem zoso. Un forum cu 1000 de membri, o lista de discutii cu 1000 de membri, in general are in jur de 10 membri activi, cei care comenteaza mereu, cei care fac discutiile aprinse.. Cati membri mai posteaza activ pe lista marketing lider? Sau pe I-P-A?
1% – reprezinta numarul de clienti nemultumiti ai unui magazin online care iau atitudine
Adica cei care fac ceva pentru a remedia lucrurile, nu numai in interes personal, dar si pentru a arata acelui magazin online unde si cum greseste. Cat nu ar da magazinele online, si nu numai, ca toate nemultumirile sa ajunga la ele… aur ar da, pentru ca si-ar regla tirul, ar vedea cu ochii clientului care sunt problemele. Din pacate pentru ele, doar o mica parte dintre nemultumiri sunt exprimate public, sau ajung si la urechile proprietarilor…
1% – reprezinta cifra celor ce citesc blogurile, raportata la numarul total al internautilor din Romania…
Asta am adaugat-o ulterior, la cateva minute. Exista acum mitul vanzarilor de produse online, produse ale magazinelor online, prin intermediul reclamei pe bloguri. E ok, si am mai zis ca blogurile sunt bune, foarte bune pentru SEO si pentru campanii de marketing in esenta virale. Dar uitati-va pe pagina asta, pe alexa, sa vedeti cat la suta dintre internautii care viziteaza emag intra pe blog… au noroc ca intra 5% pe forum. Vedeti cifrele undeva in subsolul paginii. Asa ca sa nu ne amagim cu cifre care mai de care mai umflate despre blogosfera romaneasca. Cifra se aplica pana si aici. Blogosfera e cumva o comunitate mica, deschisa ce-i drept, dar mica…
Cam astea ar fi numai o parte din interpretarile cifrei de 1% pe care eu le-am intalnit desi sunt sigur sunt mult mai multe. Voi ce credeti? Vor comenta aici 1% dintre cititorii acestui post? Sau nu??
PS: a.. si inca ceva, legat de Gala Premiilor in eCommerce 2008, probabil mai putin de 1% din totalul de magazine online se vor inscrie in gala.., chiar, putem numi magazin online un site de comert electronic cu 10 vizitatori pe zi? de la ce cifra incepem sa vorbim de un magazin online.. eu, bazat fiind pe cifra de 1% spun ca am magazin online cand am cel putin 2-3 comenzi onorate pe zi, deci undeva pe la 200-300 de vizitatori pe zi, sau in jur de 9000 pe luna. Voi ce ziceti?
Tags: cifra de afaceri, comert electronic, comunitati online, conversie, magazine online, nemultumiri